پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

همه چیز درباره کمپانی بزرگ سامسونگ SAMSUNG

در ماه مارس سال 1983 شرکت کوچکی در شهر تائگو کره تاسیس شد که سال ها بعد به عنوان غول تولید کننده لوازم الکترونیکی در دنیا شناخته می شد . در ماه دسامبر 1969، این شرکت سرمایه ای بالغ بر 300 هزار وون، را جمع آوری کرد و با آغاز فعالیت با نام سامسونگ- سانیو قدم در راهی گذاشت که به فعالیت های امروزش نزدیک تر بود، چند سال طول کشید تا خط و مش اصلی شرکت از سرمایه گذاری در صنایع سنگین، پتروشیمی و صنایع شیمیایی به سمت صنایع ظریف و ساخت وسایلی چون تلویزیون های رنگی تغییر کرد . در اواخر دهه هفتاد، این شرکت با کسب درآمدی 100 میلیون دلاری در هر سال به عرصه های جدیدی چون هوافضا هم وارد شد . 

  

در ماه دسامبر 1969، این شرکت سرمایه ای بالغ بر 300 هزار وون، را جمع آوری کرد و با آغاز فعالیت با نام سامسونگ- سانیو قدم در راهی گذاشت که به فعالیت های امروزش نزدیک تر بود، چند سال طول کشید تا خط و مش اصلی شرکت از سرمایه گذاری در صنایع سنگین، پتروشیمی و صنایع شیمیایی به سمت صنایع ظریف و ساخت وسایلی چون تلویزیون های رنگی تغییر کرد . در اواخر دهه هفتاد، این شرکت با کسب درآمدی 100 میلیون دلاری در هر سال به عرصه های جدیدی چون هوافضا هم وارد شد . 

هدف اصلی: فن آوری اطلاعاتدر دهه 80 سامسونگ با تاسیس مرکزی به نام sds که وظیفه رهبری و مدیریت سیاست های کلان این شرکت را در مسایل فن آوری اطلاعات داشت بر روی سیستم های مدیریت و مشاوره و خدمات شبکه متمرکز شد و همزمان کارخانه تولید ساعت اش را نیز افتتاح کرد . در اواسط دهه و همزمان با رویکرد نوینی که بنگاه های تجاری دنیا پیش گرفته بودند سامسونگ انستیتوهای فن آوری و تحقیقات اقتصادی اش را نیز تاسیس نمود تا از قافله غول های تجاری عقب نماند. . این دو موسسه با پژوهش و تحقیق در زمینه صنایع الکترونیک، نیمه هادی ها و صنایع پلیمری، ارتباطات نوری و طراحی پیشرفته شبکه، خوراک مناسبی برای خط های ولید سامسونگ فراهم کرده و راه آنها را در دستیابی به سهم بیشتری از بازار مصرف کنندگان سراسر دنیا هموار می نمودند. برای اخد مجوز نمایندگی مجاز سامسونگ باید مراحل زیادی طی کرد.

تحول دوم.در نوامبر سال 1987، سامسونگ الکترونیکس دوباره متولد شد . این شرکت موفق شده بود جزو 5 شرکت برتر الکترونیکی دنیا قرار بگیرد و همین راه را برای ورود به عرصه هایی چون فن آوری دیجیتال و کامپیوتر هموار ساخت . در آگوست 1994، سامسونگ با تغییر هوشمندانه ای در چیپ حافظه های کامپیوترتوانست به رکورد 256 مگابایت برسد و خود را به عنوان یک مارک معتبر تجاری به جهان معرفی کند . همزمان با این موفقیت سامسونگ به توسعه مراکز مختلف خود پرداخت؛ در ژاپن نمایندگی بزرگی افتتاح کرد، مرکز پزشکی مجهز به وجود آورد و یکی از بزرگ ترین کارخانه های ساخت و تولید تلویزیون رنگی را در چین راه اندازی کرد . در انتهای سال 94 دیگر سامسونگ شرکتی بود که برای اولین بار در کره 10 میلیارد دلار درآمد از محل صادرات داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.