پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

لوله pvc برق - لوله upvc خم سرد

لوله pvc برق تولیدی شرکت توان گستر با مشارکت گسترده در صنعت تولید لوله واتصالات pvc و upvc ، با ارائه تولیداتی در زمینه لوله pvc برق ، لوله های فاضلاب ، ناودانی و اتصالات pvc مشغول به فعالیت می باشد.
 مدیران این مجموعه تمام تلاش و تجربه خود را به کار گرفته اند تا محصولاتی مثل لوله pvc برق مورد اطمینان و با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای ملی وبین المللی تولید نمایند و به پشتیبانی این همت و تلاش مداوم توانسته ایم رضایت خاطر مشتریان عزیزمان چه در داخل و چه خارج از کشور را به دست آوریم.     مزایای لوله های برق pvc 
1- مقاومت بالای این  لوله در برابر خوردگی

2- مقاومت بالای لوله ها ذر برابر آتش 3- انعطاف پذیری والاستیسیته بسیار بالای این لوله ها 4- مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اسید و بازها 5- وزن سبک و استحکام بالای لوله 6- مقاومت بالای این لوله در برابر ساییدگی 7- کمترین مقدار جذب آب 8- صیقلی بودن سطح لوله  

کاربرد کلی لوله های  pvc :

1- عبور کابلهای مخابراتی و برق توسط لوله پی وی سی
2- ایجاد شبکه های آبرسانی ( آب آشامیدنی ) توسط این لوله ها

3- انتقال آب برای مصارف کشاورزی 4- ایجاد شبکه فاضلاب شهری ، خانگی ، صنعتی 5- انتقال مواد شیمیایی نظیر اسید و باز 6- ناودانی 

تفاوت لوله برق  pvc و لوله برق upvc

تفاوت اصلی لوله pvc برق و لوله   UPVC ( یو پی وی سی این است که UPVC  حاوی فتالات یا BPA  است و این باعث می شود که ازآن بتوان برای انتقال آب استفاده نمود، و همچنین مقاومت آن در برابر آتش بیشتر بوده ، لذا ایمن تر است.

 از لوله پی وی سی pvc اغلب برای انتقال آبی که مورد شرب مردم قرار نمیگیرد استفاده می گردد ، همچنین از آن برای عایق کابل برق  (محافظت از کابل برق ) و یا انتقال کابل برق به صورت تو کار و یا روکار استفاده می شود.

 

مواد UPVC اغلب جایگزین چوب یا آهن در هنگام ساختن قاب های پنجره شده است و در سالهای اخیر در زمینه صنعت ساختمان موفقیتهای زیادی بدست آورده است . لوله های  UPVC ( یو پی وی سی ) همچنین جایگزین مناسبی برای لوله های ساخته شده از چدن و لوله کشی فاضلاب، و ناودان  شده اند .

 

بسیاری از مردم از پی وی سی به جای فلز استفاده می کنند ، زیرا این مواد بسیار ساده تر از آهن بریده می شوند و خیلی ساده تر به هم متصل می گردند .همچنین پی وی سی بسیار سخت بوده و در طول زمان مقاومت خود را از دست نمی دهد.

  یکی ازپرکاربرد ترین سیستم های لوله کشی در دنیا در حال حاضر استفاده از لوله های upvc ( یو پی وی سی با قابلیت خم سرد ) است ،  زیرا مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی ، قابلیت تحمل در دمای بالا و دمای  پایین ، نقطه تحمل بالا در برابر فشارهای مختلف ،  زمینه ساز این کاربرد شده است . همچنین امکان استفاده از روش خم سرد در فرآیند نصب این لوله ها در افزایش سرعت عمل نصب ، و جلوگیری از ایجاد ضایعات و مقرون به صرفه بودن به دلیل حذف بعضی از اتصالات نظیر زانویی اتصال دهنده کمک شایانی به اقتصاد پروژه ها نموده است . لوله های یوپی وی سی انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوله های پی وی سی معمولی دارند ،  اما برگشت پذیری به چرخه تولید آنها بیشتر است .   

 رزین پی وی سی برای اولین بار باید با مواد افزودنی و تغییر شکل دهنده به منظور ایجاد ترکیب وینیل مورد استفاده در تولید محصولات مختلف  ، ترکیب شود. با توجه به استحکام بالای آن، این ترکیب می تواند حالات مختلفی را از طریق پرس کردن ، قطع و شکل دادن به آن تجربه کند .

 

 مکمل های شناخته شده به عنوان روان کننده در ترکیب با مخلوط  ، برای بهبود انعطاف پذیری لوله های  پی وی سی و کمک به آن در طی مرحله  پرس اضافه می گردد.

 

نگرانی هنوز در مورد ایمنی مواد پلاستیکی ، با توجه به حضور فتالات و BPA  موجود درمواد افزودنی وجود دارد ، با این وجود گزارشاتی درباره اثرات سوء بر سلامت از در معرض قرارگرفتن و حین فرایند تولید ،  توسط تعدادی از سازمان ها از جمله EPA  و FDA تنظیم شده است . 

 

در پاسخ به این نگرانی ها، سازندگان وینیل در حال حاضربا ارائه محصولات upvc به عنوان یک جایگزین مناسب و به عنوان محصولی که در آن از مواد پلاستیکی استفاده نمی شود، را ارائه کرده اند.

 

لوله pvc برق به عنوان جایگزینی برای لوله های مس و آلومینیوم استفاده می شود و در خطوط فاضلاب، سیستم های آبیاری و سیستم های گردش استخر مورد استفاده قرارمی گیرد ، اما لوله های upvc به جای اکثر لوله های پلاستیکی در جهان می تواند مورد استفاده واقع شود.

 

این لوله ها در برابر فرسایش شیمیایی بسیار مقاوم هستند و با دیواره داخلی نرم و صافی که دارند، انتقال آب در درون خود را بسیار سهل می سازند. این لوله ها فوق العاده سفت ، قوی و مقرون به صرفه هستند و به همین علت است که برای خطوط فاضلاب و لوله های فاضلاب بیرونی نیز استفاده می شوند.

 

با کلیه تعاریف و مقایسه ها ، در کشور آمریکا هنوزلوله کشی با لوله های pvc   پرکاربردتر و با اقبال بیشتری نسبت به لوله pvc برق مواجه شده است ، اما در آینده نه چندان دور شاهد جایگزینی بیشتر لوله های یو پی وی سی و پی وی سی خواهیم بود

 

لوله pvc برق
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.