پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

پرشین مدیکال

وبلاگ پزشکی ایرانیان

بواسیر چیست و به چه دلیل ایجاد می شود؟

بواسیر چیست؟ عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ (واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی برده‌ شود

ابتلا به بواسیر علاوه بر شیوع زیاد آن، بیماری خاصی نبوده و مشکل زیادی ایجاد نمی کند. تنها وقتی که توده های هموروئید بقدری بزرگ شود که باعث بروز مشکل در زندگی روزمره فرد گردد می شود گفت که مسئله غیر طبیعی است، در این حالت، بواسیر بعنوان بیماری در نظر گرفته می شود.


اگر چه هموروئید یا بواسیر در همه رخ می دهد ولی تقریبا در 4% از جمعیت مبتلایان، می تواند مسئله بزرگ شده و باعث ایجاد مشکلات جدی شود. بواسیر بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به یک اندازه موجب بروز مشکلات در آنان می گردد، و اوج شیوع بواسیر بین سنین 45 تا 65 سال می باشد. 

ادامه مطلب ...

درمان های پزشکی و جراحی بواسیر

این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد از بواسیر توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:
بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیرها و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این مرحله معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.
تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیرها را جمع کرده و کوچک کند. 
ادامه مطلب ...